Vad skall klinikens hemsida innehålla

hemsida klinik journal

Det har alltid varit viktigt med en hemsida för kliniken och det blir ännu viktigare framöver. Kundens första möte med dig och ditt företag är oftast via webben och det är därför viktigt att du speglar klinikens uttryck så bra där som du skulle göra i ett personligt möte.

Det är inte bara design som är viktigt, men också vilken information du delar och hur du utformar din information. I det här inlägget tar vi en titt på vad du bör ha på kliniken hemsida.. Detta kan hjälpa dina kunder och även hjälpa din  kliniks position på Google.

 

Läs mer: Hur starta en klinik

1. Kontaktinformation

Detta är kanske den viktigaste informationen du har på din hemsida. Du vill att kunden enkelt ska kunna kontakta dig eller hitta exakt var kliniken kan hittas. Den här informationen är viktig att uppdatera när något ändras. En del av den information du bör inkludera är:

 

  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadresse
  • Sociala medier

2. Information om kliniken

Vem är du? De som besöker din hemsida vill kunna sätta ett ”ansikte” på ditt företag. Skapa din egen ”Om oss”-sida där du berättar om klinikens historia, varför ville du starta ett företag, var du befinner dig idag och även din inriktning.

Anställda klinik

3. Behandlingar

Denna information är inte bara viktigt för dem som besöker din hemsida. De behandlingar du skriver om fångas även upp av Google och gör det lättare för potentiella kunder att hitta din klinik på nätet. Ange en beskrivning av behandlingen och hur lång tid det tar att utföra den. Det är inte alltid lätt för kunden att förstå skillnaden mellan behandlingar som har nästan samma namn. Om det är möjligt att bifoga bilder av behandlingen, gör gärna det.

4. Priser

En av de första sakerna en potentiell kund kommer att kontrollera är priset. I vissa fall kanske man inte vill dela denna information av rädsla för att skrämma bort dem. Då är det bättre att ha från-priser. Om du inte har priserna på hemsidan, det kan också skrämma bort kunder genom att tro att de är höga. Vad du ska göra bör vara resultatet av din strategi och hur du vill att du ska upplevas.

5. Anställda

En bild är alltid bättre än många ord. Låt dina kunder lära känna dina anställda genom att dela personlig information och arbetsinformation, men kom ihåg att få tillstånd från dina anställda innan du delar information om dem.

6. Kundomdömen

Kunderna litar på andra kunder. Dela några fina ord från nöjda kunder samtidigt visa upp ditt tidigare arbete.

Kundomdömen klinik

7. Bilder

Hur ser kliniken ut? Vem kommer att utföra behandlingen? Ser det fint ut? Kunderna har en hel del frågor när de letar efter en klinik. Det bästa du kan göra är att dela så mycket relevant information med dem som möjligt. Foton kan visa både vem ditt företag är, men också tidigare resultat. Resultat säljer!

8. Onlinebokning

Använd online bokningen som din personliga receptionist och låt kunderna boka behandlingar dygnet runt. Om du har online bokning är det lämpligt att göra detta extra synligt på hemsidan. Vissa väljer att ha en knapp i menyraden medan andra väljer att ha en knapp i mitten av skärmen när du först går in på startsidan. Du kanske vill placera knappen på flera ställen. Då kommer du att vara där under hela processen och låta dem boka när de har läst allt de behöver veta om vad du erbjuder. Viktigast är att de inte skall behöva leta sig fram till att boka tid utan att den skall vara direkt synlig när de kommer in på din hemsida.

varfor onlinebokning hano

9. Klinikregler (covid-19)

Vi lever nu under märkliga tider och kliniken bör ha regler för infektionskontroll. Detta är information som inte bara är bra att skicka till dina kunder, men också information som är trevligt att dela på hemsidan. Då ser kunder och potentiella kunder att du tar situationen på allvar och har kompetensen och intresset för att kontrollera situationen. Du uppleves som en professionell och seriös aktör i din bransch.  

10. Extra: Blogg

En blogg er ikke nødvendig på en hjemmeside, men kan gjøre det enklere for potensielle. En blogg krävs inte på en hemsida, men kan göra det lättare för potentiella kunder att hitta dig. Om någon söker på Google efter ”Vad är balayage?” gör det lättare för dem att hitta dig om du har ett blogginlägg om denna behandling.

Har du ingen hemsida? Använd Hanos onlinebokning som enkel webbplats. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill dela. Bokningssidan innehåller allt som behövs för att dela med dina kunder. Information om ditt företag och anställda, behandlingar och priser, produkter, presentkortförsäljning, lediga tider, adress och kartor, egen kundanvändarsida och mycket mer!

 

Lycka till!

Hej! Vill du lära dig mer om Hano?

Vi skickar information direkt till din inkorg!

Tack för din förfrågan