Vanliga Frågor

Här svarar vi de vanliga frågorna som Hano får.

Vad är Hano?

Hano är ett programvaruföretag som levererar bokningssystem med timplan, journal och kassa och valet finns att välja till online bokning för att kunderna skall kunna boka själva.

Levererar du till hela landet?

Hano är tillgängligt i hela Sverige. Vi levererar också till Norge, Danmark och England.

Vem kan använda Hano?

Hano har kunder inom ett antal branscher; Skönhet och välbefinnande, hälsa, verkstad, sport och kommun.

Vilka funktioner erbjuder Hano?

Timplan, journal, kassa och online bokning.

Vilka redovisningssystem är Hano integrerade med?

Vi är integrerade med Visma eEkonomi. Det är vanligt att våra kunder snabbt och enkelt lägger in sina tal direkt in i redovisningsprogrammen utan integration då många av våra kunder använder få betalningssätt.

Kan du leverera en betalningsterminal och en dator?

Ja. Kontakta försäljningsavdelningen; post@hano.se för att lära dig mer om vilka lösningar vi erbjuder.

Har ni bindningstid?

Det finns ingen bindningstid hos Hano, men 3 månaders uppsägning.

Kan Hano användas på surfplatta / mobil?

Du kan använda Hano på surfplatta och på mobiler, men systemet fungerar bäst på en datorskärm. Online bokning (kundsidor) är mobilt anpassade så du kan se vad du har för bokningar var än du befinner dig.

Kan kunder få en SMS-påminnelse före timmen?

Innan din kund har en timme hos dig kan du skicka en påminnelse via SMS eller e-post, antingen per automatik eller manuellt. Det här är en inställning som du kan lägga till så att alla får en påminnelse automatiskt innan en timme.

Hur många år har Hano systemet varit under utveckling?

20 år

Hur ofta tar jag emot en faktura?

Hano fakturerar var 3e månad, om kund önska går det att få faktura varje 6e månad eller efter 12 månader.

Kan mina kunder använda Swish att betala?

Dina kunder har möjlighet att betala med Swish.

Kan jag använda iZettle med Hano?

Du kan använda iZettle med Hano. Det är inte integrerat, men du måste ange beloppet manuellt.

Är det möjligt att vara flera företag i ett Hano-system?

Det kan finnas flera företag i ett Hano-system. Ta kontakt för mer information post@hano.se.

Behöver jag Internet för att använda Hano?

Hano är ett webbaserat system och du behöver internet för att använda det.

Har jag tillgång när jag är hemma?

Hano är ett online-system och kan användas överallt så länge du har Internet.

Hur mycket kostar support?

Support för Hano ingår i månadsabonnemanget. Om du vill ta reda på dig själv kan du titta på videoklipp när du är inloggad på systemet.

Hur kan jag kontakta support?

Support kan kontaktas via telefon, e-post och vid enklare frågor chat.

Kostar det extra för utbildning?

Utbildning av systemet ingår i etableringsavgiften du betalar en gång när vi skapar systemet åt dig.

Kan jag använda Google Analytics med bokningssidan?

Det går att infoga spårningskoden ”Google Analytics” i systemet för att spåra aktiviteten på kundsidan. Om du gör det kommer spårningskoden att anges på alla sidor, inklusive den sista bekräftelsessidan.

Kan Hano användas när vårdgivaren önskar få ersättning från landsting?

Ja, per dag kan vi leverera till alla regioner som använder med Privera. Om ditt landsting inte gör det, kontakta oss så skall vi se på möjligheten för utveckling.

Fick du inte svaret du letade efter?

Hej! Vill du lära dig mer om Hano?

Vi skickar information direkt till din inkorg!

Tack för din förfrågan