Coronavirus

Tips och trix de kommande veckorna

Vi har alla gått in i en osäker period. Det har blivit tystare omkring oss och det kan bli ännu tystare under de kommande veckorna. Det är inte lätt om ni måste stänga kliniken eller har mindre att göra. Vi måste därför börja tänka utanför boxen och se om det finns några lösningar som kan göra situationen lite bättre och göra oss bättre rustade när vi kan starta upp verksamheten igen. Hano vill ge några råd om vad din salong eller klinik kan göra under de närmaste veckorna. Nedan kan du läsa mer om Hano-systemet, hur du uppdaterar bokningssidan och tips för alternativa intäktskällor💜

1. Lär dig mer om Hano systemet

Detta är den perfekta tiden att lära dig mer om vilka funktioner du har till ditt förfogande i Hano. Du kan göra det på egen hand eller ringa support för lite extra utbildning i områden som är okända för dig. Här är några funktioner i Hano du kanske inte vet så mycket om:

  • Bonuspoäng
  • Rapporter och statistik
  • Merförsäljning och presentkortförsäljning
    • Det är perfekt tid att informera dina om presentkort och klippkortsförsäljning. De betalar på bokningssidan med Klarna och presentkortet blick skickat elektronisk.
  • SMS/E-post mallar
  • Olika SMS-utskick.
    • Till exempel: Påminnelse efter x antal veckor om kunden inte bokar en ny tid.
  • Varulager/produktförsäljning
  • Elektronisk utskicka av hälsodeklaration
  • Funktioner som hjälper dig att följa GDPR

…och otroligt mycket mer.  Tveka inte att kontakta oss för att uppdatera din kunskap och besök gärna den gröna hjälpknappen i ditt system.

Ring, på 070 66 77 883, eller skicka en e-post till support@hano.se , till support i dag och ställ dina frågor som du länge har funderat på!

2. Uppdatera bokningssidan/Onlinebokning

Vi ser att många kunder som använder online bokningssidorna inte gör något med dem. Vi vill hjälpa dig att göra bokningssidan till den bästa versionen. Titta på vårt exempel i knappen nedan medan du läser igenom de olika punkterna nedan. Då blir det lättare för dig att förstå.

Uppdatera färger och design

Läs hur du gör i manualen här:

Mer om bokningssidan-framsidan

Börja med att gå till:

Inställningar➡️Onlinebokning➡️Framsida

Här kan du ange information om loungen/kliniken. Fyll i så många fält du kan. Det är också möjligt att skriva sin egen text som visas i fältet mellan knappen ”Sök tid/Hitta tid” och kartan. Gå in i exemplet för att se hur det kan göras.

Gruppera behandlingarna

När kunderna har tryckt på knappen ”Hitta tid” skickas de till sidan där de ska välja en behandling. Här kan det ofta bli rörigt om man inte anpassar systemet lite. Nedan finns tips om hur du grupperar dina behandlingar.

Börja med att gå till:

Inställningar➡️Behandlingar➡️Behandlingsgrupper

  • Här väljer du vilka grupper du vill visa på bokningssidan/Onlinebokningen. Bocka av de du vill visa.
  • Skapa en ny grupp om du inte har några.
  • ex. ”Färg” Det ser finare ut om alla behandlingsgrupper inte utökas. Kontrollera att ingen är avmarkerad under fliken Expandera grupp. Om du fortfarande vill ha den utökade råd vi ska ha bara en av dem förlängas. Kunden trycker även på grupperna så att de expanderas.
  • Kom ihåg att trycka spara efter du har gjort ändringar
  • Nu kan du lägga behandlingarna i de olika behandlingsgrupperna. Detta gör vi genom att gå in på varje behandling. Där ser du en rullgardin för «Grupp». Kom ihåg att lagra längst ner när du är klar. Gör detta för alla behandlingar du har synlig på Onlinebokningen.

Gruppera behandlingarna

  • Behandlaren kan få SMS/E-postpåminnelser när kunden bokar online
  • Lägg in Google Analytics/Google Tag Manager koden i Hano så att du kan se vem som besöker Onlinebokningssidan och därefter sätta upp annonser för att nå dem.
  • Lägg in bilder och beskrivningar av de anställda så att de visas på Onlinebokningen. Detta gör du från:
    • Verktyg➡️Bemanning➡️Behandlare osv
    • Bilderna måste vara en URL. Kontakta supporten för att få hjälp med detta.
    • Inne på varje behandlare kan du lägga in en beskrivning som visas på Onlinebokningssidan.
  • Lägg in beskrivningar av behandlingar. Detta gör du från:
    • Inställningar➡️Behandling➡️Behandlingar
    • Välj en behandling och fyll i «Beskrivning» fältet. Då får behandlingarna en beskrivning inne på Onlinebokningen.
  • Skicka kunden till en egen bekräftelsessida efter bokat behandling. Vissa önskar att kunderna blir skickade tillbaka till hemsidan efter bokning.
    • Detta kan du göra från: Inställningar➡️Onlinebokning➡️Funktionalitet

3. Alternativa intäktskällor

  • Sälj presentkort
  • Videokonsultation
    • Confrere är en god leverantör för er som jobbar inom hälsosektorn
  • Onlinekurs
    • Använd Skype, Zoom, Webinar eller liknande tjänster

Hej! Vill du lära dig mer om Hano?

Vi skickar information direkt till din inkorg!

Tack för din förfrågan