6 goda skäl till att använda Onlinebokning

1. Öppet 24/7

På dagtid finns det mycket att göra. Telefonen ringer mitt i en behandling och det är inte alltid du hinner att svara innan kunden lägger på. Många av dina kunder är ute efter att kunna boka en tid hos dig när de sitter på soffan hemma klockan åtta på kvällen. Genom att använda onlinebokning kan kunderna boka en tid när de vill – även mitt i natten. Detta sparar dig tid och ger kunden möjlighet att välja hur de vill boka och när. De kan boka från sin dator eller mobiltelefon utan att behöva anstränga sig.

2. Egen receptionist

Du kan se verktyget onlinebokning som en extra anställd. En som tar beställningar och låter dig fokusera på dina kunder. Du kan fokusera på det som är viktigt samtidigt som ditt schema fylls på med nya kunder. ”Receptionisten” vet när du har lediga tider, hur länge de varar och vem som utför de olika behandlingarna. Du kan även styra vilka tider du önskar skall vara bokningsbara på nätet.

3. Boka från Facebook

Använder du din Facebook-sida för att kommunicera och engagera dina kunder? Då är detta en perfekt plats för att ge dem möjlighet att boka en tid snabbt och enkelt. Oavsett om de ser en behandling de är intresserade av eller blir informerad om en nyhet, är det optimalt att låta dem boka direkt med en knapptryckning. Genom att lägga till ”Boka nu”-knappen, kommer du att hänvisa dina kunder till dina bokningssidor. Läs mer om hur du kan lägga till ”Boka nu”-knappen på din Facebook-sida.

Har du ingen Facebook-företagssida? Läs hur man gör en här.

4. Enkel hemsida

När du använder ett modernt bokningssystem som Hano kan du enkelt använda det som en hemsida. Du väljer vilka färger och bilder som används, samt mönster. På bokningssidan kan du visa upp dina anställda, behandlingar och priser. Du kan till och med sälja presentkort som skickas till kunden elektroniskt. Allt en kund behöver veta innan du bokar en tid med dig finns på bokningssidan.

5. Den nyaste teknologin

Med hjälp av ledande teknologi kan du marknadsföra ditt företag som modern, konkurrenskraftig och anpassningsbar till de ständigt föränderliga dina kunder har. Tänk särskilt på yngre kunder som spenderar mer och mer tid på sin mobil. De vill boka en tid på nätet och genom att erbjuda online bokning visar du att företaget använder den senaste teknologin och de möjligheter det ger. Dagarna av papper och pärmar är borta. Med ett molnbaserat system lagras din information på ett säkert sätt och du kan fokusera på dina kunder. Du kan se ditt schema när och varifrån du vill, om du är borta från kliniken en dag kan du enkelt logga in för att se om du har några kunder dagen efter, eller den nuvarande omsättningen i kliniken även om du inte är i lokalen.

6. Automatiska meddelanden

Glömmer kunderna sin tid? Då är det smart att använda Online-bokning. När en kund bokar en tid måste de ange sina kontaktuppgifter och fylla i de formulären som krävs. De kommer att få en bekräftelse och en påminnelse som kommer att skickas automatiskt via e-post eller SMS. Det är inte bara dina kunder som kan få automatiska meddelanden. När en kund bokar en timme kan du få ett meddelande samtidigt så att du alltid är uppdaterad.

Nu när du vet att fördelarna, är nästa steg till att använda sig av onlinebokning. Hano levererar ett komplett system som är lätt att använda. Vi levererar till en mängd olika branscher inom hälsa, skönhet, välbefinnande och idrott. Förutom online bokning levererar vi kalender, detaljerat kundregister, betalningslösning, kundlojalitetsprogram och ett brett utbud av rapporter och statistik och integration till Visma eEkonomi (dagskassan).

KOM IGÅNG

Vi vet att det kan vara svårt att fatta ett beslut – så vi erbjuder en demo så att du kan prova systemet innan du gör det viktiga valet.

Om du fortfarande har frågor, kontakta vår försäljningsavdelning via telefon, email eller chatt.

Hej! Vill du lära dig mer om Hano?

Vi skickar information direkt till din inkorg!

Tack för din förfrågan